E-handelsprofiler investerar i ny tjänst: “Måste bort från katalog-tänket“

"Det ska inte vara svårt att bygga engagemang".

Användargenererat innehåll är på mångas läppar och nu meddelar startup-företaget Cevoid, med fokus på detta område, att man tar in två nya delägare.

Företaget som startades förra året plockar nu in Anton Johansson och Victor Emilson som delägare. Anton är medgrundaren av e-handelsbyrån Grebban och Victor är grundare av byrån ROIROI. Båda har även en bakgrund som e-handlare.

Annons

Cevoid är en tjänst som hjälper e-handlare att arbeta med och ta in användargenererat innehåll samt arbeta mer med kundcommunity. Företaget har hittills locka till sig kunder som Icebug, BGA, Pen Store och Kila Möbler. Totalt ska man ha ett 80-tal kunder i dagsläget.

Det går inte längre tro att bara för att din katalog av produkter finns på nätet, så kommer kunderna. Vi måste komma bort från katalog-tänket och bygga community, fantastiska, interaktiva upplevelser och göra e-handel till något mer än kortast väg till kassan, säger Anton Johansson i en kommentar till det nya delägarskapet.

"Inte bara en handelsplats"

Cevoids grundare och vd, Totte Jönsson, flikar in.

E-handlare och varumärken har ofta två tydliga utmaningar, att skapa stora mängder inspirerande innehåll och att lyckas bygga ett engagerat community, inte bara vara en handelsplats. Just detta försöker vi skapa framtidens verktyg för. Det ska inte vara svårt att bygga engagemang, säger han.

Den nya tjänsten sägs konkurrera med företag som Flowbox, Yotpo och Gamifiera.

LÄS ÄVEN: Gamifiera skalar upp rejält – vd:n: ”Jag har skött all försäljning”

Annons