E-handlare fixar festival till kunder och leverantörer

"Gynnar alla kanaler".

Sedan e-handeln började ta fart har vi rapporterat om hur butiksdöden skördar allt fler offer. De som har valt att inte hoppa på online-tåget, har ofta fått kämpa hårt för att överleva i den fysiska världen.

Men på senare tid har vi också kunnat berätta om många olika handlare som har lyckats att "knäcka koden" gällande den fysiska butiksvärlden och trotsa den fruktade butiksdöden. Nischad personlig experthjälp och upplevelser i den fysiska miljön har många gånger visat sig vara nyckeln.

Annons

Webhallen är en av de handlarna som satsar på en omnikanal och nu har företaget bestämt sig för att anordna en festival som ska gynna båda kanalerna.

Webhallen fortsätter att utvecklas och den lönsamma tillväxten har varit stark genom 2019 och starten på 2020. Stark lönsam tillväxt är verkligen det som symboliserar vår utveckling, säger Fredrik Lindblad, marknadschef på Webhallen, till Ehandel.

Just nu är det fullt fokus på Webhallen Festival som drar igång idag och som  kommer att hålla på i två veckor. Syftet med detta är att skapa engagemang bland våra befintliga och blivande kunder.

Förutom nya och befintliga kunder bjuder företaget även in företag, vars produkter säljs i butiken, till festivalen som kommer att ske både på nätet och i den fysiska verkligheten samtidigt. Bland annat kundengagerande aktiviteter, som skattjakt, som kommer att gå från online till offline. Och de företag och tillverkare som kommer att medverka i festivalen kommer att visa upp sina produkter och locka till tävlingar.

Under festivalen kommer vi ha massor av olika aktiviteter i våra butiker och online, samt att vi kommer ha olika tävlingar i alla våra kanaler. I tillägg till detta så har vi även en stark och bred kampanj som alla besökare kan ta del av, säger Fredrik Lindblad och fortsätter:

Festivalen kommer på så sätt gynna alla våra kanaler, men framför allt vara en kul festival för våra kunder!

Annons