E-handlaren avslöjar varför de valde anrika varuhuset

Öppnar för egna butiker i framtiden.

Stronger höll sig länge endast till e-handeln. Men i höstas gjorde varumärket entré på NK och Stockholm och inom kort även på NK i Göteborg. I en intervju med Breakit berättar vd:n Annica Rantala vad som fick dem att välja det anrika varuhuset.

Vi ser det som ett sätt att stärka varumärket. Om man tycker att NK är premium så blir vi verifierade som det genom att finnas där, säger hon till sajten.

Annons

Hon berättar även att NK som försäljningskanal gjort att bolaget nått kunder man tidigare missat. Nämligen de som inte nödvändigtvis e-handlar till vardags.

Jag tänker på Stronger som ett varumärke och det är e-handel som är den primära kanalen. Vi vill göra allt vi kan för att stärka försäljningen online, men vi måste också möta kunderna där de är, säger Annica Rantala.

Och äventyren på NK verkar ha givit blodad tand. Stronger öppnar nämligen för andra externa återförsäljare, men också egna butiker.

Den typen av planer finns, men vi vet inte vilka eller är när det blir, säger Annica Rantala.

Annons