Modeuppstickaren NA-KD Àr pÄ frammarsch och kunde under förra Äret leverera en tillvÀxt pÄ 150 procent och en omsÀttning pÄ 403 miljoner kronor.
LĂS ĂVEN: Svenska nĂ€tbutiker ingen match för utlĂ€ndska jĂ€ttar
Under 2018 ska prio ett vara internationell tillvÀxt och med sig pÄ resan tar man nu betallösningen Klarna Checkout, som företaget sedan tidigare anvÀnder i Sverige, Norge och Finland.
- Vi vÀxer snabbt pÄ alla vÄra marknader och vÄra partners Àr en kritisk del för att vi ska kunna sÀkerstÀlla fortsatt tillvÀxt. Vi strÀvar alltid efter att ligga i framkant och erbjuda en enkel och friktionsfri e-handelsupplevelse, sÀger NA-KD:s grundare och vd Jarno Vanhatapio och tillÀgger:
- E-handeln blir allt mer konkurrensutsatt och vÄr frÀmsta prioritet för 2018 Àr internationell tillvÀxt, dÀrför Àr Klarna en av vÄra viktigaste partners nÀr vi ska etablera oss pÄ nya viktiga marknader.
Ett styrkebesked för Klarna
NA-KD ska sedan förra Ă„ret ha testat Klarna i Tyskland och vĂ€ljer nu att anvĂ€nda betalmetoden Ă€ven i Storbritannien, NederlĂ€nderna och Ăsterrike.
- Att NA-KD vÀljer oss nÀr de gÄr in pÄ nya marknader Àr sjÀlvklart ett styrkebesked för hur vÀl vÄra tjÀnster fungerar över hela Europa. Med NA-KD:s framÄtlutade strategi och vÄrt gemensamma fokus pÄ kundupplevelsen, ser jag fram emot att utvidga vÄrt samarbete till nya marknader, sÀger Sebastian Siemiatkowski, grundare och vd pÄ Klarna.
Det nya samarbetet ska rullas ut under sommaren med start i Storbritannien.
LĂS ĂVEN: Klarna hjĂ€lpte Zalando-konkurrenten till 9 miljarder