ANNONS

E-handlaren rekryterar dubbelt inför stor expansion

Catharina Lundberg och Ehsan Ghaffari

"Oerhört roligt".

ANNONS

Parfym.se förstärker ledningen med två profilvärvningar. E-handelsbolaget plockar in Catharina Lundberg som ny Chief Purchasing Officer och Chief Commercial Officer, samt Ehsan Ghaffari som Chief Technical Officer och Chief Operating Officer.

Två viktiga rekryteringar för vd:n Johan Häqqvist, som tillträdde i slutet av förra året med uppdraget att expandera bolaget internationellt.

Jag är väldigt glad över att välkomna Catharina och Ehsan till oss. Det är två nyckelrekryteringar som kommer att spela en viktig roll på vår resa framåt. Med deras expertkompetens och gedigna erfarenheter kan vi ytterligare stärka relationen till våra kunder, vårt erbjudande och vår kultur, säger Jonas Häggqvist i ett pressmeddelande och fortsätter:

Det är viktiga framgångsfaktorer i en extremt konkurrensutsatt bransch på en snabbt föränderlig marknad. Tillsammans med hela teamet ser jag fram emot att växla upp, ligga steget före och erbjuda en kundupplevelse utöver det vanliga,

Catharina Lundberg har jobbat med affärsutveckling och omnikanal hos aktörer som Kicks, Åhléns och NK och kommer med en stor erfarenhet av att bygga och utveckla inköpsorganisationer. Hon var även med och lanserade Kicks e-handel på den nordiska marknaden.

Det ska bli oerhört roligt att vara med och ta Parfym.se till nästa nivå. Bolaget har gjort en fantastisk resa hittills och jag ser enorm potential framåt. Jag ser särskilt fram emot att utveckla vårt kunderbjudande och skapa en kundupplevelse i absoluta framkant. Genom att bredda vårt sortiment, stärka vårt varumärke och ta tillvara på digitaliseringens möjligheter för att förstå framtida kundbeteenden, vill vi utveckla Parfym.se till skönhetskundens förstahandsval, säger hon om nya uppdraget i ett pressmeddelande.

"Är avgörande"

Ehsan Ghaffari i sin tur har även han lång erfarenhet i branschen, också på internationell nivå. Han har satt upp organisationer för såväl Oriflame som amerikanska och asiatiska bolag.

Jag ser fram emot att, tillsammans med resten av teamet, skala upp Parfym.se, expandera internationellt och driva den digitala och operationella transformationen. Ambitionsnivån är hög, vi har lönsamhet i en starkt konkurrensutsatt bransch och vår stora kundbas möjliggör att vi kan jobba mer datadrivet, vilket är avgörande i vår bransch. Vi kommer att satsa stort på att optimera vår tekniska infrastruktur och arbeta ännu mer kundcentrerat för att komma närmare våra kunder. Vi vill skapa branschens bästa kundupplevelse, säger han.

Parfym.se omsatte drygt 229 miljoner under 2019 och resultatet landade pĂĄ 18,9 miljoner kronor.

Nils Lund
nils@ehandel.se