Dessa butiker fokuserar på specifika produktnischer ur Buyersclubs breda sortiment men drivs helt av företagets befintliga infrastruktur – allt från personal och logistik till affärssystem utnyttjas gemensamt. Målet är att effektivt nå nya kundgrupper och ta större marknadsandelar inom olika segment.
Förväntningarna på Möbeljätten.se är högt ställda. Företagets första nischade butik, bokhandeln Bookhero.se, har varit igång i över ett år och pekar mot framgång. Den förväntas uppnå en lönsam omsättning på 20 miljoner kronor under 2025.
Emil Henriksson, vd för Sweden Buyersclub, kommenterar den nya satsningen:
I Buyersclubs sortiment finns över 600 000 produkter inom fler än tio stora produktkategorier, bland annat böcker, leksaker, kontorsvaror, möbler och inredning. Med vår effektiva infrastruktur och korta time to market kan vi snabbt och successivt lansera nya nischade onlinebutiker inom de branscher där vi är återförsäljare. Efter lanseringen av Kontorsjätten.se för en dryg månad sedan är Möbeljätten.se vår andra nya butik under 2025.