Bra Sommarmöbler har utökat sin e-handelssatsning, lanserat webbutiken i både Norge och Danmark, och det betyder att teamet måste bli större. Därför presenterar bolaget nu Anton Svahn som ny e-handelschef och Marcus Lundström som SEO/SEM Manager.
De får jobba med en ny och fräsch plattform, som bolaget bytte till under 2021. Det var också året då e-handeln omsatte runt 60 miljoner kronor. Men mer ska det bli framgent.
Tack vare att vi har optimerat e-handeln och att vi har jobbat med vår organisation över alla avdelningar ser vi stor potential för tillväxt. Våra investeringar har gjort det möjligt för oss att hantera väsentligt mycket mer försäljning. Nu när vi blir ett större team är förhoppningen att accelerera försäljningen genom e-handeln, säger Simon Forslund, som lämnar som e-handelschef för att jobba med dataanalys i det nya teamet.
Ersättaren, Anton Svahn, hämtas från Grazette of Sweden. Men han har även hunnit med en sväng som e-handelsspecialist på Bagaren och Kocken.
Bra Sommarmöbler är ungefär i den fasen som Bagaren och Kocken var när jag klev in där. Det var det som lockade mig hit. Det finns så stor potential här och jag tror att vi tillsammans kan göra en liknande resa som vi gjorde på Bagaren och Kocken och ta Bra Sommarmöblers e-handel till nästa nivå, säger han.
Marcus Lundström i sin tur kommer närmast från rollen som SEO/SEM manager från Tingstad och kliver nu alltså in i samma skor hos Bra Sommarmöbler, som han är väl bekant med sedan innan.
Det har skett en otrolig förändring på Bra Sommarmöbler sedan jag gjorde min praktik här 2017, bara i positiv bemärkelse. E-handeln har expanderat så mycket att vi kan göra stor skillnad när vi tar in arbetet med SEO och SEM inhouse. Nu kan vi lägga väsentligt mycket mer tid än vad en byrå har möjlighet att göra. Min roll är att frekvent arbeta med annonseringen och vara snabb på alla bollar för att maximera resultatet, säger han om sitt nya uppdrag.