Search
Close this search box.
ANNONS

E-handlaren sjösätter ny webbshop - med tredjepartslager i hamn

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se

Dela artikeln:

"En positiv förändring för våra kunder".

ANNONS

Båtsäsongen må vara över, men det innebär inte att e-handlaren Watski ligger på latsidan. Snarare tvärtom, och under hösten har det hänt en hel del hos det Malmöbaserade företaget.

Bland annat håller man just nu på att förbereda sig inför årets stora försäljningsveckor. Och för att inte gå på grund i den höststormen, har man precis blivit klar med flytten till ett nytt tredjepartslager.

Vi har haft stora utmaningar med kapaciteten på vårt tidigare lager. Särskilt när det gällt att ta emot och skicka ut varor inom acceptabla tidsramar, säger Therese Högqvist, daglig ledare och marknadschef på Watski, och fortsätter:

Tidigt under 2023 insåg vi behovet av en förändring för att kunna erbjuda våra kunder en köpupplevelse som de förtjänar.

Ny plattform

Men det är inte bara snabbare och mer träffsäkra leveranser som ligger bakom flytten. Den kommer även att innebära större lagerkapacitet, och arbetet med att fylla på med tusentals nya produkter är redan igång.

Vi ser fram emot METS i Amsterdam om några veckor där vi kommer utvidga och fördjupa många av våra befintliga samarbeten. Samtidigt som vi är på jakt efter nya och spännande varumärken som vi ser kan passa våra kunder, säger Max Waldhauer, produktchef på Watski.

Utöver en lagerflytt har Watski, som under fjolåret omsatte nära 55 miljoner kronor, också passat på att byta plattform för sin e-handel.

Vi är säkra på att detta kommer att vara en positiv förändring för våra kunder och ser fram emot att se vad de tycker om den stora navigationsförändringen. Det kommer att bli mycket enklare att hitta den produkt som passar ens båt. Vi har fortfarande en del arbete att göra för att det ska bli så optimalt som möjligt, men vi ska vara redo inför att säsongen drar igång, säger Therese Högqvist.

Flera nyrekryteringar

Watski har under sommaren även rekryterat nya medarbetare till marknadsavdelningen. Bland annat en content specialist och en PIM manager som i slutet av sommaren börjat arbetet med att optimera innehåll och produktdata på sajten.

Det här skapar alla möjligheter för kunden att både inspireras, hitta och enkelt klicka hem den produkt de vill ha. Med den nya plattformen har vi en flexibel grund att bygga vidare på och hitta nya möjligheter, säger Therese Högqvist.

Dela artikeln: