Denna strategi resulterade i ett stort antal inlÀgg pÄ Instagram, Linkedin och olika hemsidor, dÀr gymmen lyfte fram sina prestationer och refererade till Gymkompaniets blogginlÀgg som kÀlla. Flera lokaltidningar som Kristianstadsbladet och Norra SkÄne publicerade Àven artiklar om de lokala gymmen som tagit sig in pÄ listan, vilket i sin tur ledde till Ànnu fler delningar.
"Testa, testa, testa"
Projektet har beskrivits som en "win-win-win-situation" dÀr gymmen fick uppmÀrksamhet, tidningarna fick nyhetsstoff och Gymkompaniet fick kredibilitet och inlÀnkar.
Ett vÀldigt roligt projekt. Det Àr alltid kul nÀr kunder vÄgar testa och lÄta mig springa pÄ en idé och se vad det leder till. Nyckeln Àr att testa, testa, testa. Learning by doing, sÀger Hektor Jeppesen, frÄn byrÄn Adrelevance, som ska vara hjÀrnan bakom projektet.
Gymkompaniet ser stor potential i att göra detta till en Ärlig Äterkommande hÀndelse med planer pÄ att skala upp projektet ytterligare med exempelvis gymbesök, Youtubefilmer, intervjuer och fina priser. Det finns dock planer pÄ att justera datainsamlingen till nÀsta Är dÄ en del gym inte kom med i den första sammanstÀllningen.
PÄ nÄgra Ärs sikt kan detta bli riktigt episkt, sÀger Gymkompaniets vd Joel Löwenberg.