E-handlaren släpper egenbyggd tjänst – för att hjälpa män

"En spännande innovation vi jobbat fram internt".

Herrmodehandlaren på nätet, Care of Carl, har satsat offensivt den senaste tiden. Nu sjösätter man dessutom en ny funktion som ska hjälpa kunderna att upptäcka sin personliga stil.

Det handlar en egenbyggd personaliseringsmodell som arbetar i realtid. Funktionen kallas kort och gott "Min Stil" och ger personaliserade produktförslag under hela köpresan.

Annons

I vår ständiga strävan efter att förhöja kundupplevelsen och erbjuda våra kunder en premiumtjänst i alla led ämnade vi uppdatera funktionaliteten för att hålla oss relevanta i den ständiga utvecklingen. ”Min stil” är en spännande innovation vi jobbat fram internt och som kommer underlätta för alla våra kunder, oavsett intresse eller stilkunskap, att navigera bland vårt redan kurerade urval av premiumvarumärken och hitta rätt med mindre friktion än via en traditionell listsortering, säger Mathias Ekström vd på Care of Carl, i ett uttalande.

Kunderna kommer erbjuds också en uppdaterad personlig stilrådgivning av en sakkunnig medarbetare, vi chatt, telefon och på sikt även video. Det efter att ha svarat på ett stilquiz.

”Min stil” i kombination med den uppdaterade versionen av vår stilrådgivningstjänst kommer möjliggöra att vi kan möta kunden på dennes premisser, förenkla köpresan och samtidigt hjälpa många fler män att upptäcka sin personliga stil - och därmed minimera den ängslighet som ofta kopplas till ämnet, säger Mathias Ekström.

Annons