E-handlaren tatuerar loggan på medarbetarna inför Black Friday

"En nivå jag knappt vågat drömma om".

E-handlarna är mitt inne i Black Week-rusningen och laddar lite extra inför kulmen imorgon, fredag. Men ingen har nog laddat som Nordic Nest. De har nämligen plockat in en tatuerare, som jobbat under dagen med att tatuera in företagets logga, Nordic Nest-fågeln, på de anställda som önskar.

Vi satt på en middag med ett gäng från lagret, på ungefär 15 till 16 personer, för ett par veckor sedan. Då kom vi in på tatueringar och jag frågade på skämt vem som skulle kunna tatuera in fågeln. Och då var de flera som sa att "det kan jag tänka mig att göra", berättar Bank Bergström, vd på Nordic Nest, för Ehandel.

Annons

Sagt och gjort, Bank skred till verket.

Jag frågade om jag lyckas få tag i en tatuerare, om de verkligen gör det här då? Det var nog ingen som riktigt trodde att vi skulle lösa det här, men vi tycker att det är kul att göra roliga saker här. Så jag har fått tag i en tatuerare i Kalmar, som har jobbat hela dagen från klockan 7 i dag.

Och jobbat har han fått göra. För intresset visade sig vara väldigt högt när företaget under förra fredagen gick ut internt och frågade vilka som skulle vara intresserade. Man fick 50 intresseanmälningar inom loppet av bara några timmar.

Jag vet att vi har ett extremt högt engagemang i teamet. Men det här är på en nivå jag knappt har vågat drömma om, säger Bank Bergström.

Nordic Nest släppte nyligen också en egen låt, sitt "Anthem", så de är inte främmande för att tänka annorlunda.

Har ni något mer på gång, kanske en jullåt?

Det hade varit härligt, men i år blir det ingen jullåt. Vi får njuta av vårt anthem ett tag till medan vi laddar upp för fullt här inför helgen.

"Bättre för oss operativt"

Precis som många andra har Nordic Nest i år kört Black Week från förra fredagen och hoppas nu på att avsluta i stor stil. Då bolaget ägs av BHG Group, som är noterade, vill man dock inte gå ut exakt med vilka siffror man förväntar sig.

Annons

Vi har laddat för en bra tillväxt i år.

Vi ser att kampanjerna blir längre och att fler sprider ut sina köp över rea-perioden. Upplever ni att konsumenterna uppskattar de här längre kampanjerna?

Ja, kunderna uppskattar det verkligen. De slipper ha den där stressen och hetsen som infinner sig när allt ska handlas på en och samma dag. Det blir även bättre för oss operativt när vi kan sprida ut det över fler dagar.

Slutligen, tatuerade du själv in fågeln?

Det gjorde jag! Det var viktigt att föregå med gott exempel, så jag var först ut imorse, säger Bank Bergström.

LÄS ÄVEN: E-handlaren släpper låt på Spotify: "Förfest spelade på för hög volym"

Annons