Search
Close this search box.
ANNONS

E-handlarens kampanj prisas i rapport

Frรฅn den tidigare stoppade kampanjen
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

Reklamkampanjen fรฅr berรถm.

ANNONS

E-handlaren Cellbes uppmรคrksammade kampanj #viรคrcellbes fick nyligen inte den breda utrullning man hade hoppats pรฅ, dรฅ pandemin satte kรคppar i hjulet.

Lร„S ร„VEN: Jรคttekampanj med lokala kvinnor byttes ut โ€“ โ€kรคndes inte rรคttโ€

Trots detta sรฅ prisas nu kampanjen som byggts upp kring lokala kvinnor i alla รฅldrar och storlekar. Cellbes meddelar nรคmligen att man uppmรคrksammats i medierapporten Rรคttvisaren.

Cellbes uppmรคrksammas av Rรคttvisaren i 4 kategorier: kroppsvariationer, genuin glรคdje, kvinnlig vรคnskap och autentisk representation och tar รคven upp deltagande i reklam som har funktionsvarianter och รคldre personer, skriver fรถretaget.

Faktum รคr att Cellbes i รถver tre รฅr รฅkt runt och lรฅtit lokala kvinnor, i totalt 15 stรคder i Sverige, bli modeller fรถr fรถretagets klรคder. Senast var man i Hudiksvall dรคr sex kvinnor var med pรฅ bรฅde fotografering och filminspelning av โ€Modell fรถr en dagโ€ med bland annat Hilja Lodรฉn, 82 รฅr. Det var dock den kampanjen som pandemin satte stopp fรถr dรฅ Cellbes kรคnde att det bildsprรฅket inte passade just nu.

I vรฅr affรคrsplan jobbar vi med missionen att pรฅ ett hรฅllbart, inkluderande och inspirerande sรคtt lyfta kvinnors sjรคlvkรคnsla. Fรถr oss รคr det en sjรคlvklarhet att man oavsett storlek eller รฅlder ska kunna vรคlja skรถna och moderiktiga plagg, sรคger Kristina Hermansson, marknadschef pรฅ Cellbes.

Dela artikeln: