E-handlarens kändistrick – försäljningen ökar direkt

Sport och komedi.

Mendez, Dogge Doggelito och Nano är bland annat de artister som har marknadsfört ABS Wheels fälgar. Kändis-konceptet har visat sig vara väldigt framgångsrikt och nu presenterar e-handlaren nästa stjärna som ska köra omkring med nya fälgar.

LÄS ÄVEN: Efter Mendez och Doggelito – här är e-handlarens nya stjärna

Annons

Den här gången är det den svenska NHL spelaren Jesper Bratt, tillsammans med sportdrycken IQ fuel, som har ingått ett samarbete med e-handelsföretaget. Och försäljningen har redan börjat öka, medger ABS Wheels.

Han kommer att vara ansiktet utåt för vår sportserie F19 som har skapats med kaxigare ekrar och hårdare finish. Vi är jätteglada över samarbetet och kan redan nu avslöja att vi har sålt 7 procent mer av den modellen, säger Andie Lahdo, vd på ABS Wheels, i ett pressmeddelande.

Fotograferingen och reklaminspelningen ägde rum i förra veckan, och nu har en första video rullat ut på ABS Wheels-Instagramkonto.

Det här blir superbra och jag är otroligt glad över samarbetet med ABS Wheels som har fräschat upp min bil, säger Jesper Bratt

Men företagets kändissamarbeten tar inte slut där. Även komikern Shan Atci kommer att marknadsföra varumärket Zito som ABS Wheels representerar i Sverige.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!