Intresset för profilen växer.
Edvin Törnblom är influencern och medieprofilen som slog igenom med succépodden "Ursäkta", som han driver tillsammans med Johanna Nordström. Podcasten har nominerats i flertalet tävlingar och även vunnit flera priser. Edvin själv har också tilldelats utmärkelsen ”Årets stjärnskott” på galan Guldörat, och intresset för profilen har även ökat från annonsörernas sida.
LÄS ÄVEN: Edvin Törnblom i oväntad kampanj – ”är ju alltid läskigt”
Vi har kunnat se Edvin i en rad olika reklamsamarbeten, senast med Foodora och Hyundai. Han har även figurerat i en mängd olika tv-produktioner, bland annat i en egen reality-serie "Sveriges enda kändisar". Sett till sociala medier driver han endast en Instagramkanal med över 157 000 följare.
Och nu har rapporten för Edvin Törnbloms aktiebolag för det senaste året presenterats. Bolaget har ett brutet räkenskapsår som slutar sista augusti 2022.
Enligt rapporten har intäkterna vuxit med 64 procent, och landat på 6,1 miljoner kronor. Rörelseresultatet har ökat i liknande takt och stigit med 60 procent. Vinsten landar därmed på 4,5 miljoner kronor.
Vad den positiva utvecklingen beror på, har Edvin inte kommenterat i rapporten. Men sett till alla de uppdrag han genomfört under det senaste året, kan vi utläsa att intresset för profilen har ökat och att han deltagit flera större satsningar.