Search
Close this search box.
ANNONS

Efter 10 år hos konkurrenten - nu ska han växa e-handlaren i Norden

Andreas Eriksson, ny vd på Mister Spex Nordic Operations
Bild: LinkedIn
Izabella Borowska
izabella@influens.se

Dela artikeln:

"Väl positionerade".

ANNONS

Sedan förra veckan har Mister Spex Nordic Operations en ny vd. Det är Andreas Eriksson som kliver in i rollen och blir ansvarig för Mister Spex på den svenska, norska och finska marknaden. Han efterträder Nils Rådström som nu efter tre år "lämnar för att möta nya professionella utmaningar".

Andreas huvudfokus kommer att handla om att vidareutveckla alla logistikprocesser för att driva Mister Spex tillväxtmål på alla marknader. Hans närmsta chef blir Stefanie Budesheim-Wels som är operativ chef.

Vi är övertygade om att vi med Andreas Eriksson och den nya strukturen är mycket väl positionerade för ytterligare tillväxt i de skandinaviska länderna, säger Mirko Caspar, vd på Mister Spex, i ett pressmeddelande.

Vi vill också tacka Nils Rådström för hans engagemang och lojalitet under de senaste tre åren och önskar honom all lycka till i framtiden.

"Coaching för ledningsämnen"

I över tio år har Andreas Eriksson arbetat hos branschkonkurrenten Lensway Group där han senast har varit operativt ansvarig. Under sin yrkeskarriär på Lensway har han även samlat på sig erfarenhet inom logistik, produktionsprocesser, inköp, kategorihantering samt "coaching för ledningsämnen".

Mister Spex har fundamentalt förändrat och förenklat sättet vi köper glasögon över hela Europa under de senaste åren. Jag är glad över att vara en del av denna viktiga utveckling. Mitt fokus kommer att ligga på att optimera alla centrala och decentraliserade processer, säger Andreas Eriksson.

Dela artikeln: