Ungefär vid den här tiden förra året inträffade det värsta tänkbara för den nordiska elektronikjätten Power – en cyberattack på självaste Black Friday.
Elektronikkedjans system testades och attackerades från bland annat USA, Ryssland, Filippinerna och Kina. Kunder möttes av svarta skärmar.
Joakim Sigvardt, chef för omnikanal på Power, kommenterade det cirka en timme långa angreppet:
Nedtiden var en riktig katastrof. Det skedde vid den värsta tänkbara tidpunkten, men lyckligtvis kom vi igång förhållandevis snabbt igen, sade han då.
Angreppet riktades mot Power Internationals danska nätbutik, men påverkade kedjans webbplatser i hela Norden.
Vi har nu pratat med Power för att få insikt i hur de förbereder sig inför risken för eventuella attacker i år.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel