Efter Junkyard-köpet: Norska modejätten satsar på e-handel

Nytt avtal på plats.

I mitten av förra året stod det klart att e-handeln Junkyard sålts till den norska modekoncernen Varner. Koncernen står bakom de fysiska kedjorna Dressmann, Cubus, Bikbok, Carlings, Volt, Urban och Wow.

LÄS ÄVEN: Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

Annons

Nu har man ett uttalat mål om att bli starkare inom e-handeln i takt med att onlinevolymerna växer. Junkyard verkar alltså ha gett mersmak på mer e-handel inom koncernen.

Med Junkyard i vår portfölj, som är en väletablerad e-handlare behöver vi vässa våra logistikflöden inom e-handel. Det behövs en distributör som kan vara flexibel och samtidigt hantera våra växande volymer, säger Nicklas Törnqvist Import- & Distributionschef på Varner, i ett pressutskick.

Butik- och e-handelslogistik

Varner har nu skrivit på ett nytt treårsavtal med PostNord, som även tidigare skött logistiken åt modejätten. E-handelsavtalet, som man titulerar det, innebär distribution och logistiklösningar för Varners e-handelskanaler i Sverige, Norge och Danmark.

Det här en spännande affär för oss, då vi får möjlighet att visa att vi klarar både volymer mot butik samtidigt som vi hanterar det ökade flödet av e-handelsförsändelser, säger Carl-Anders Keller, försäljningsdirektör på PostNord.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!