Efter konkursen – nu satsar klädkedjan på e-handel

"Efterfrågan ökar".

Den amerikanska H&M-konkurrenten Forever 21 frossade i fysiska butiker, men missade e-handelståget. Det blev en dyrköpt historia och i slutet på september meddelade bolaget att man lämnat in en konkursansökan och lägger ned verksamheten i 40 länder.

Nu är man dock redo att tända upp globalt igen. Den här gången handlar det dock inte om fysiska butiker, utan om en fullskalig satsning på e-handel. Man kliver in i Asien, Sydamerika och Kanada och kommer att anpassa sitt utbud på respektive marknad den efter lokala efterfrågan, med hjälp av e-handelsleverantören Global-e .

Annons

E-handel står för en stor del av den vinstdrivande kärnan i vår verksamhet och blir en avgörande del i vår nya, globala strategi där Forever 21 kommer att använda sig av Global-e:s teknologi för att erbjuda internationella kunder en utomordentlig onlineupplevelse, säger Alex Ok, ordförande för Forever 21, i ett uttalande.

LÄS ÄVEN: Modetitanen i konkurs – tvingas till globala massnedläggningar

Efter det nattsvarta september börjar nu alltså återtåget för modekedjan, som anser att global närvaro är av yppersta vikt för företagets fortlevnad.

Efterfrågan på vårt varumärke ökar internationellt och vi ser att en global onlineshopping-upplevelse är avgörande för vår framtida tillväxt, säger Alex Ok.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!