Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers

Efter parfymsuccén - NordicFeel storsatsar på influencers
Influencern Bianca Ingrosso med sin nya Nordicfeel-parfym
Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Dela artikeln:

Gör nytt parfymsamarbete med Bianca Ingrosso.

ANNONS

Om strategin tidigare var att betala influencers för att marknadsföra företagets produkter, så är det numera ett vanligt upplägg att influencern släpps in redan i produktionsstadiet. Tidigare i år valde till exempel NordicFeel att göra ett samarbete med Bianca Ingrosso, som gick ut på att Ingrosso skulle ta fram en parfym som skulle säljas exklusivt hos e-handlaren.

LÄS ÄVEN: E-handlaren och influencer i unikt samarbete

Parfymen blev en succé och sålde enligt NordicFeel slut på tre dagar. Därför väljer de två parterna nu att lansera ännu en parfym - som också ska säljas i begränsad upplaga.

NordicFeels största produktgrupp är parfym och vi har länge varit kända för vår expertis inom doft. Detta - i samband med att vi tillsammans med en av Sveriges största influencers - skapade parfymen, tror vi var största anledningen till att lanseringen fick sådan respons, skriver Jonna Gustafsson, Influencer Marketing Manager på NordicFeel, i ett mejl till Ehandel.se.

Men trots parfymens popularitet kommer den inte att släppas igen. Detsamma gäller för den nya parfymen, som släpps till försäljning i dag.

Precis som många andra designsamarbeten inom modebranschen lanseras produkter i begränsat antal. Vi har valt detta upplägget för att det ska kännas exklusivt för kunden som lyckas få tag på sitt exemplar.

Vill inte ha dammsamlare på lagret

Enligt Jonna Gustafsson har Nordicfeel fler samarbeten på gång med andra influencers, även om företaget än så länge inte vill avslöja vilka det handlar om. Hon beskriver det som "extremt viktigt" att influencern, i det här fallet Bianca Ingrosso, är involverad under hela produktionskedjan.

Några nackdelar med att samarbeta med just influencers - till exempel att det skulle kunna uppfattas som något av ett säljtrick - ser Jonna Gustafsson egentligen inte.

Vi jobbar med att sälja parfym. Vid vilken parfymlansering som helst så är ju målsättningen alltid att sälja. Vi vill ju inte att våra varor ska stå och samla damm nere på lagret, avslutar hon.

Dela artikeln: