ANNONS

Efter stora beslutet - skönhetsjätten tillbaka med butik: "Spännande"

Lisa Bruzelius och nya butiken
E-handelsreturer får en egen avdelning.

Skönhetföretaget Nordicfeel satsar på fysisk närvaro, igen. För några år sedan hade företaget en butik på 250 kvadratmeter i Växjö, där bolaget hade sin bas.

Men sedan 2018/2019 har kunderna endast fått vända sig till nätet. Nu satsar företaget fysiskt igen.

Om tio dagar, den 28 november, öppnar Nordicfeel sin nya flaggskeppsbutik. Den här gången i Stockholm, på Norrlandsgatan.

Vår nya butik, med sitt centrala läge i Stockholm, gör oss mer tillgängliga än någonsin, säger Lisa Bruzelius, vd för Nordicfeel Group.

ANNONS

Den nya butiken kommer att erbjuda produkter från både globala och nordiska skönhetsmärken.

Butiken kommer dessutom att ha en unik “re-use”-avdelning, där oanvända returer från e-handeln säljs till rabatterade priser.

I butiken kommer man även att erbjuda hårbehandlingar och styling, tillsammans med L’Oréal Professionnel. Man har också en avdelning för hudvårdsbehandlingar, som kommer att utföras av legitimerade hudterapeuter.

Det här är ett spännande steg för oss, vi kan nu kombinera vår gedigna e-handelserfarenhet med en fysisk butik. Vi vill skapa en plats där våra produkter kan upptäckas och upplevas fullt ut, säger Lisa Bruzelius och tillägger:

Med den här satsningen markerar vi Nordicfeels position och ambition i skönhetsbranschen – att vara en ledande aktör för framtidens skönhetshandel i Norden.

Öppningen av den fysiska butiken är ett strategiskt steg efter sammanslagningen av Nordicfeel, Eleven och Blush.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se