Elbilshandeln tar Meds tidigare CMO: “För kul för att tacka nej”

“Ska bli hela Sveriges favoritbilhandlare”.

E-handeln Carla, som förmedlar elbilar online, meddelar idag att man fått en ny marknadschef (CMO). Den som fått uppdraget är Marika Baltscheffsky, som närmast kommer ifrån nätapoteket Meds, där hon hade samma roll.

Hon har tidigare också jobbat för Google och på reklambyrån Digitas i New York och London. Marika Baltscheffsky tillträder sin nya roll “omgående” på Carla.

Annons

När Carla hörde av sig presenterade de ett uppdrag som helt enkelt var för kul för att tacka nej till. Det är en otroligt spännande bransch som står inför stor transformation. Carla, med dess oslagbara tjänst, starka kundnöjdhet och grymma team, är väl positionerat för att driva på och leda den transformationen, och det tåget vill man ju vara med på, säger Marika Baltscheffsky.

Carla har en rad investerare bakom sig som Sophie Stenbeck via Max Ventures, VNV Global och Luminar Ventures. I fjol tog bolaget 205 miljoner kronor i en runda ledd av Bonnier Ventures.

Vi har gått igenom över 500 kandidater för att hitta rätt person som ska ta oss till att bli hela Sveriges favoritbilhandlare - och Marika, en av Sveriges mest profilerade marknadschefer, är rätt person för jobbet, säger Carlas medgrundare och vd Patrik Illerstig.

Annons