Search
Close this search box.
ANNONS

Eldorado gör det igen - släpper klassisk väska med rappare

Robin "Mwuana" Nyström har designat väskan med Eldorado
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Var en stor del av min uppväxt.

ANNONS

Det finns få saker som säljer så bra som när lågprisvarumärken inom dagligvaror gör begränsade upplagor av kläder och accessoarer. Vi minns alla rusningen efter Lidls sneakers, men också Eldorados kollektioner som gått åt i ett nafs.

Nu är de sistnämnda igång igen. Den här gången har de dock valt att rikta in sig på något helt annat. Den klassiska dramatenväskan i en modern tappning. Och den som fått äran att designa den är rapparen Mwuana.

Jag är uppvuxen i Stockholmsförorten Bromsten och Eldorados produkter var en stor del av min uppväxt. Vi köpte alltid deras gul-röda produkter på Willys i Rissne, där min mamma fortfarande är stammis, kommenterar Robin Nyström, som han egentligen heter.

Resultatet blev en semitransparent, vit multifunktionell dramatenväska med plats för ett datorfack. Och vill man inte rulla den, går det alldeles utmärkt att haka av vagnen och bära den som en ryggsäck.

Självklart med pensionärer

Mwuana kommer dock inte att ensam dra marknadsföringen av den. Till sin hjälp har han fått ett gäng färgstarka pensionärer, som frontar kampanjen tillsammans med honom.

Att ha med pensionärer som modeller var en självklarhet; en hommage till de som reppat dramatenväskan bäst. Det är en fantastiskt smart produkt, något som landets äldre generation länge har förstått. Vi använde alltid en dramaten när jag hjälpte min farmor att handla. Tillsammans har vi skapat en riktigt snygg variant med funktioner för att den ska kunna tas med både till mataffären, gymmet, skolan, kontoret eller på resan, säger Robin Nyström.

Så vad kommer dramatenväskan att gå på? Jo, priset landar på 999 kronor. Men webbshoppen öppnar först klockan 12 den 25 april, så det gäller att hålla tålamodet rätt i mun.

"Har varit en ära"

Eldorado verkar som vanligt supertaggade, och inte undra på det. Deras tidigare lanseringar har slutat med en rejäl e-handelsrusning. Och det märks att de är lite extra glad över kampanjen som nu rullas ut över nätet.

Vi är stolta över att kunna förena två generationer i och med detta designsamarbete. Det har varit en ära att få jobba med en så kreativ själ som Robin är. Resultatet är både praktiskt och snyggt – helt i linje med vad Eldorado är och vill vara, säger Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation, egna märkesvaror, Dagab, en del av Axfood.

Dela artikeln: