Eleven lanserar ny sajt: ”Viktig del i sammanslagningen”

"Lättare för våra kunder".

Eleven, som säljer skönhet och smink på nätet, meddelar att de lanserar en ny sajt i Norge, Finland och Sverige i slutet av augusti.

2018 gick Eleven samman med det konkurrerande skönhetsaktören Nordicfeel och bildade ett företag.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Eleven köper upp konkurrenten Nordicfeel – bildar skönhetsjätte 

Sedan tidigare har deras systersajt Nordicfeel gått över till en ny e-handelsplattform, vilket nu också är planen för Eleven.

En gemensam plattform för bolagets samtliga sajter och varumärken är en viktig del i sammanslagningen som har pågått under året, säger Pernilla Barkman, som är vd på Eleven, i ett pressmeddelande.

"Vill inspirera"

Elevens nya sajt ska bland annat ha en mer "användarvänlig design" och göra det lättare för kunderna att shoppa i mobilen.

På Eleven vill vi erbjuda en lustfylld shoppingupplevelse där våra kunder ska känna att vi vet vad de behöver i sitt badrumsskåp. Vi vill alltid inspirera våra kunder till att upptäcka nya trotjänare som fyller deras behov. Med den nya sajten har vi även gjort det lättare för våra kunder att shoppa on the go.

Nyligen satsade Eleven även på att ändra sin design på sajten. I slutet av förra året valde bolaget att byta sin logga och uppdatera färgerna på hemsidan, vilket också var en del av deras förändringsarbete.

LÄS ÄVEN: Eleven i stor makeover – ansiktslyft och loggbyte

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!