Elgiganten gör om betalningarna helt – här är nya lösningen

Mobila kassor, självutcheckning och betallänkar ska göra livet lättare för alla.

Elgiganten har fått nog av olika betalningssystem och köer. Därför har man nu utökat samarbetet med betalningsleverantören Adyen och integrerat "Unified Commerce" över hela Norden. Det innebär att betalningar i fysisk butik och i e-handeln hanteras via samma plattform. Något som i sin tur ska ge konsumenterna kortare köer, bättre lojalitetsprogram och mer flexibla köpresor

Vi vill göra vardagen enklare för både kunder och medarbetare och med Adyens teknik, som binder samman alla system, skapar vi inte bara en bättre köpupplevelse för våra kunder. Det underlättar också för våra anställda, som bara behöver hantera ett system för alla kanaler och alla länder, säger Marius Bjørngaard Rødde, Head of Finance Development, på Elkjøp.

Annons

Så vad innebär det i praktiken? Jo, att en kund till exempel skulle kunna spana in en TV i någon av Elgigantens 400 butiker och sedan få en betalningslänk i telefonen för att därigenom slippa köa.
Det skulle även kunna innebära så kallade självutcheckingsstationer, men också portabla betalterminaler och självscanning. Så den personal som inte står i en fysisk kassa kan bli en mobil kassa.

Samarbetet med Elgiganten är otroligt viktigt för oss och vi ser fram emot att tillsammans ta nästa steg i att utveckla betallösningar för kunder både i butik och online. Trots e-handelns höga tillväxt de senaste åren ser vi att fysisk försäljning har haft störst tillväxt det senaste året. Detta är ett bevis på hur viktigt det är att investera i teknik som höjer kundupplevelsen i butik,eftersom kunderna fortfarande vill handla där, säger Tobias Lindh, vd för Adyen i Norden och Baltikum.

Annons