Efter rusningen: Elgiganten inleder samarbete med gamingjätten

"Jag ser stora möjligheter."

Spel- och gamingkategorin har gått urstarkt i coronatider. En av aktörerna som verkligen sett den lyfta är Elgiganten. Nu vill man profilera sig ytterligare inom segmentet genom att bli nordisk partner till DreamHack, som är världsledande inom gamingfestivaler och esportsinnehåll.

Det är med stolthet och glädje vi nu kan avslöja att vi ingår ett mångårigt partnerskap med DreamHack. Vi är många på Elgiganten som älskar DreamHack-festivalerna och vi vill att fler ska få möjligheten att besöka evenemangen. DreamHack är en otrolig mötesplats, som skapar gemenskap och glädje för många och det vill vi bidra till att utveckla ännu mer, säger Alexander Åberg, ansvarig för gaming hos Elgiganten, i ett pressmeddelande.

Annons

Alexander Åberg berättade också i vår undersökning om hur man tredubblat försäljningen av gamingkategorin på nätet, men att den även rusade i "boka & hämta i butik".

Det nya partnerskapet innebär att Elgiganten kommer att ha en butik på området under nästa DreamHack-festival, men också sälja DreamHack-biljetter och produkter i samtliga varuhus. Man kommer även att bjuda sina medarbetare på gratis inträde till DreamHack Summer och Winter.

Jag ser stora möjligheter med vårt partnerskap med DreamHack. Framförallt kan vi stärka varandra och skapa en naturlig mötesplats för alla gamingintresserade året om. Gaming är en viktig kategori hos oss som ökar stort, det här partnerskapet kommer bli ytterligare en faktor som gör att vi kan ta kategorin till nya höjder, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten.

Annons