Spel- och gamingkategorin har gütt urstarkt i coronatider. En av aktÜrerna som verkligen sett den lyfta är Elgiganten. Nu vill man profilera sig ytterligare inom segmentet genom att bli nordisk partner till DreamHack, som är världsledande inom gamingfestivaler och esportsinnehüll.
Det är med stolthet och glädje vi nu kan avslÜja att vi ingür ett müngürigt partnerskap med DreamHack. Vi är münga pü Elgiganten som älskar DreamHack-festivalerna och vi vill att fler ska fü mÜjligheten att besÜka evenemangen. DreamHack är en otrolig mÜtesplats, som skapar gemenskap och glädje fÜr münga och det vill vi bidra till att utveckla ännu mer, säger Alexander à berg, ansvarig fÜr gaming hos Elgiganten, i ett pressmeddelande.
Alexander à berg berättade ocksü i vür undersÜkning om hur man tredubblat fÜrsäljningen av gamingkategorin pü nätet, men att den även rusade i "boka & hämta i butik".
Det nya partnerskapet innebär att Elgiganten kommer att ha en butik pü omrüdet under nästa DreamHack-festival, men ocksü sälja DreamHack-biljetter och produkter i samtliga varuhus. Man kommer även att bjuda sina medarbetare pü gratis inträde till DreamHack Summer och Winter.
Jag ser stora mÜjligheter med vürt partnerskap med DreamHack. FramfÜrallt kan vi stärka varandra och skapa en naturlig mÜtesplats fÜr alla gamingintresserade üret om. Gaming är en viktig kategori hos oss som Ükar stort, det här partnerskapet kommer bli ytterligare en faktor som gÜr att vi kan ta kategorin till nya hÜjder, säger Niclas Eriksson, vd pü Elgiganten.