Elgiganten plockar e-handelschef från Plantagen: ”Unik förmåga”

Karolina Åhs Karlsson tar över som ny Head of Marketing and E-Commerce.

I oktober stod det klart att Camilla Everberg lämnar Elgiganten som Head of Marketing and E-Commerce, en roll hon haft sedan hösten 2019.

In kommer istället Karolina Åhs Karlsson som från och med idag tar över arbetet med att utveckla Elgigantens marknadsföring och e-handel. Hon kommer närmst från Plantagen där hon varit nordisk marknadsdirektör sedan 2017.

Annons

Jag har hela mitt arbetsliv brunnit för retail och kundresan. Att skapa kommunikation som driver det kommersiella erbjudandet och skapar effekt på kort och långsikt är något jag både ser som väldigt viktigt, och har stor erfarenhet av. Jag ser fram emot att få leda marknadsteamet och fortsätta stärka Elgiganten som Nordens starkaste varumärke inom hemelektronik, säger Karolina Åhs Karlsson, Head of Marketing and E-Commerce på Elgiganten.

Karolina har sedan tidigare även erfarenheter från liknande ledande yrkesroller hos företag som K-rauta, Electrolux Home och Hemmabutikerna.

Enligt Niclas Eriksson, vd på Elgiganten, kommer Karolinas erfarenhet inom marknad, e-handel och digital utveckling att hjälpa företaget att stärka sin position på marknaden.

Jag upplever att Karolina har en unik förmåga att översätta affärsstrategi till både taktiska och varumärkesbyggande marknadsinsatser, som kommer skapa effekt och genomslag i Elgigantens omnikanal. Vi är övertygade om att hennes insatser och syn på kommersiella varumärken kommer förbättra oss ytterligare genom hela kundresan, säger Niclas Eriksson.

Annons