Ellos Group meddelade tidigare i Är sin strategi dÀr heminredningsvarumÀrket Jotex skulle lanseras i flera europeiska lÀnder. Nu har startskottet gÄtt och man har klivit in i sÄvÀl Tyskland som Polen.
Vi arbetar intensivt med att ta Ellos Groups skalbara affÀrsmodell och e-handelsplattform ut i Europa och det löper pÄ enligt plan och i takt med marknadsutvecklingen. FramgÄngarna inom heminredning har varit betydande de senaste Ären och Jotex Àr det första varumÀrket att lanseras i Tyskland och Polen. Inom kort tar vi vÄr skalbara modell, onlinebutik och uppskattade sortiment till flera andra marknader i Europa, sÀger Hans Ohlsson, vd pÄ Ellos Group, i ett pressmeddelande.
Man har bland annat marknadsfört sin ankomst med lokala influencers och bolaget meddelar att man har fĂ„tt "ett mycket positivt mottagande" i bĂ„da lĂ€nderna. De Ă€r dock lĂ„ngt ifrĂ„n slutstationen. I januari 2021 rullar nĂ€mligen expansionstĂ„get vidare till Holland och Ăsterrike, innan det Ă€r dags för ytterligare Ă€ventyr.
Mot bakgrund av den tillvÀxt som vi har upplevt de senaste Ären och den starka heminredningstrend som vi nu ser kÀnns det riktigt spÀnnande att Jotex tar steget ut i Europa med vÄrt marknadsledande erbjudande inom heminredning. Vi har tydliga indikationer pÄ att det finns en efterfrÄgan pÄ vÄra heminredningsprodukter pÄ flera europeiska marknader och detta har vi Àven fÄtt starka indikationer pÄ frÄn vÄr inledande och framgÄngsrika lansering i Tyskland och Polen, sÀger Peter Keerberg, vd för Jotex.