Elons stora Black Friday-succé – ”är mycket mer än förra året”

Rusar online.

Det råder högtryck i e-handeln just nu och en av de aktörer som känner av det allra mest är Elon. De har lyckats slå förra årets Black Friday varje dag, från måndag till torsdag, den här veckan och den trenden verkar hålla i sig även i dag.

Man kan säga att det är rekordtryck även i dag. Sen är det klart att när man sprider ut det över en längre period, som vi har gjort, så var det inte samma tryck på natten som förra året, utan snarare när folk vaknar. Men just nu är det mycket mer än förra året, säger Jakob Dahlner, e-handelschef på Elon, till Ehandel.

Annons

De skärpta restriktionerna i landet har givit kedjans e-handel ordentligt med luft under vingarna och faktum är att den flugit under hela månaden.

Hittills har vi ökat med 125 procent online i november, berättar Jakob Dahlner.

Hinner ni med alla order i det tempot?

Ja, vi har fördelen av att majoriteten av våra kunder väljer att handla lokalt och hämta utanför butik. Så vi sampackar allt tillsammans med det som butikerna har beställt. Så det blir både mycket enklare och mer hållbart än att köra ut en massa paket ett och ett.

Vilka varor har gått bäst så här långt?

Dels har julbelysningen fått en superskjuts hos oss i år, något som många nog strosat runt i butik och tittat på nnan. Sen har vitvaror gått väldigt starkt. Vi har också fått mycket reservationer där kunderna reserverar varorna i butik helt enkelt.

Det råder med andra ord riktigt bråda dagar för Jacob och övriga medarbetare just nu, men humöret verkar vara på topp.

Man kör dygnet runt nu. Men det är jättekul att det går så bra och sen kommer julrushen, så det blir väl i Q1 nästa år man får lite vila, avslutar Jakob Dahlner med ett skratt.

Annons

Annons