En halv miljon svenskar har nu Kivras digitala brevlåda

Nu har Kivra genomfört migreringen av samtliga Brevo-användare efter förvärvet som skedde i somras. I samband med detta har även användargränssnitt fått en rejäl ansiktslyftning. Efter sammanslagningen har den digitala brevlåda nu mer än 500 000 användare.

I somras köpte den digitala brevlådan Kivra upp konkurrenten och pionjären Brevo. Kivra som lanserades i början av 2013 tog därmed ett rejält grepp om den digitala postmarknaden i Sverige. Planen vid uppköpet var att fortsätta köra de båda tjänsterna separat, för att under första halvan av 2014 flytta över Brevos användare.

Nu är sammanslagningen klar och Kivra har nu över 500 000 användare. Såväl nya som gamla användare möts nu också av ett nytt gränssnitt.

Annons

– Användarvänligheten har förbättrats kraftigt baserat på vad vi lärt av våra användare under de första pionjäråren med tjänsterna Brevo, Kreditkopia samt ‘Kivra 1.0’, säger Stefan Krook, VD på Kivra.

Responsiv design

Nyheter i det nya gränssnittet är bland annat att användaren kan dela sitt innehåll med en annan Kivra-användare och att man ser sin post uppdelat per avsändare.

Kivras webbtjänst anpassar sig också responsivt efter den enhet man besöker hemsidan ifrån, oavsett om det är en dator, surfplatta eller mobil. Kivra finns nu även som iOS-app.

– Vi vill ge våra användare en så enkel och bra användarupplevelse som möjligt och jag är därför glad över att alla före detta Brevo-användare möts av vårt nya användargränssnitt första gången de loggar in på Kivra, säger Stefan Krook.

Källa: Press

Annons