En till e-handlare hoppar på kassan som stoppar returer

Returoptimeringstjänsten lockar nya kunder.

Tidigare i år kunde vi berätta om Avardas nya e-handelskassa som automatiskt stoppade returmissbrukande kunder. Detta genom att dynamiskt justera de betalalternativ som visas upp för kunderna, något som visat sig vara en effektiv lösning på problemet.

LÄS ÄVEN: De blev av med extrema returnerare: ”Försvinner helt och hållet”

Annons

Nu meddelar e-handlaren Wakakuu att man valt att hoppa på e-handelskassan samt den nya returoptimeringstjänsten. Nätbutiken byter till den nya checkouten på samtliga marknader.

Vi vill jobba med en betalpartner där vi gemensamt strävar efter att skapa den bästa kundresan för våra kunder. Vi gillar Avardas tänk att vi som handlare får synas och kan kommunicera vårt budskap i deras kanaler. Vi ser även positivt på att kunna reducera antalet returer eftersom det är en central del i vår strategi för året, säger Wakakuus vd Maria Tollemark i ett pressutskick.

"För handlare med en högre andel returer"

Andra e-handlaren som ska använda Avardas tjänster är Bubbleroom, Boozt, Cellbes och Booztlet. Modehandlare är ofta de som är mest utsatta för returmissbrukare och dessa verkar alltså lockas till den nya lösningen.

LÄS ÄVEN: Boozt lägger ner Klarna i Norden – egna betaltjänsten blir permanent

Vi fortsätter att växa kraftigt bland fashionhandlare och har fått ett positivt mottagande för våra lösningar för ökad kontroll, marknadsföringsmöjligheter, returoptimering samt fakturaflöde anpassat för handlare med en högre andel returer. Vi är mycket glada att en kundfokuserad handlare som Wakakuu väljer att implementera flera av våra tjänster i sin e-handel, säger Mikael Johansson, Managing Director på Avarda.

Förra året omsatte Wakakuu runt 85 miljoner kronor.

Annons