ANNONS

Erfaren e-handelschef till kedjan: "En språngbräda"

Hämtas från Dogman.

ANNONS

Granngården vill växa e-handeln och sin digitala affär och stärker därför bolaget med en ny e-handelschef. Det är ingen mindre än Mikael Andersson, närmast från Dogman i samma roll, som rekryterats. Han har tidigare även arbetat i samma roll hos City Gross och varit marknads- och försäljningschef på Solresor.

Med min bakgrund från att genomföra digitala omställningar, utveckla e-handel och implementera marknadsstrategier ser jag fram emot att fortsätta Granngårdens digitala resa, säger Mikael Andersson i ett pressutskick.

Hans främsta uppgift blir att driva försäljning via Granngårdens digitala kanaler.

Man ska mötas av ett Granngården, oavsett kanal. Några steg mot detta är ett förstärkt leveranserbjudande, automationer, kundklubb och en mer utvecklad köpresa för ett mer personligt erbjudande för Granngårdens kunder. Och tillsammans med ett kompetent team som redan idag finns kommer vi bli en språngbräda in i framtiden för Granngården.

"Vi är väldigt glada"

Granngården hade ett framgångsrikt 2020, där man växte omsättningen från 2,1 till 2,4 miljarder kronor och även gjorde ett positivt resultat på 53 miljoner kronor. Och uppenbarligen ser man att det finns ytterligare tillväxt att hämta i onlineaffären.

Vi är väldigt glada att hälsa Mikael varmt välkommen till Granngården. Hans erfarenhet och kompetens kommer att vara en viktig del av vår fortsatta framgång, avslutar Olof Fransson, vd på Granngården.

Nils Lund
nils@ehandel.se