Espresso House väljer q-handeln: “Viktigt att våga testa nya saker”

"Vårt mål är att erbjuda den bästa fikaupplevelsen".

I maj berättade vi om Foodoras satsning på vad de kallar tredje generationens handel, quick commerce. En satsning som innebär att Foodora kopplar på andra typer av butiker, än just restauranger, och erbjuder leverans på 30 minuter av deras produkter.

LÄS ÄVEN: Foodoras satsning – ska leverera nästa generations e-handel

Annons

Nu meddelar Foodora att nordens ledande fikadestination hoppat på konceptet.

Vi är pionjärer inom q-handel och fortsätter driva utvecklingen framåt i snabb takt. Efterfrågan på att få hem i stort sett vad som helst på 30 min ökar för varje dag. Jag är mycket glad över att Espresso House väljer oss som butikspartners inom q-handeln. Tillsammans kommer vi att skapa ett nytt kundbeteende på den svenska marknaden, säger Hans Skruvfors, vd för foodora Sverige, i ett pressmeddelande.

31 stycken Espresso House-butiker kommer initialt att kopplas upp mot Foodora och få en digital butik. Espresso House kommer att sälja kaffebönor, kaffekapslar och tillbehör till större sällskap, med leverans inom en timme.

Som nordens ledande fikadestination är det viktigt att vi vågar testa nya saker. Vårt mål är att erbjuda den bästa fikaupplevelsen och förutom bra produkter behöver vår service hålla toppklass. Med foodora breddar vi oss och gör det enklare för människor som vill klicka hem vårt utbud, säger Robin Wilhelmsson, Pressansvarig på Espresso House Group.

Butiker som anslutit sig till Foodoras q-handel, utöver Espresso House, är ICA, Pocketshop, Butterick´s, lokala blomsteraffärer, Hemmakväll, 7-eleven och Hard Rock.

Annons