Eton ger sig på helt ny målgrupp – exklusiv för nätet

Online only.

Det anrika svenska skjortföretaget Eton, som på senare år satsat allt mer på nätet, ger sig nu på en helt ny kategori. Företaget testar nämligen för första gången någonsin att sälja barnkläder.

Man har tagit fram en barnskjorta och en barnklänning som är baserade på två av Etons populära vanliga skjortmodeller.

Annons

Den nya begränsade kollektionen ska samtidigt bara säljas på nätet. Vi vände oss till Eton för att få veta mer om lanseringsstrategin.

Vi har valt att fokusera denna kollektion online så att vi kan erbjuda alla våra kunder globalt möjligheten att få ta del av den, även på de marknader som har stängt sina fysiska butiker, berättar Etons presschef Elin Berglund för Ehandel.

De nya kläderna ska vara del av “en helt unik limited-edition kollektion” som endast kommer att vara tillgänglig under juni månad.

Finns det planer på fler kläder för barn?

Vår ambition är att lansera fler unika capsule-kollektioner i framtiden, med olika teman och inriktningar men alltid nära våra grundvärden, berättar Elin Berglund.

Kollektionen som går under namnet “minime” släpps den 12 juni och kommer att finnas tillgänglig på Etonshirts.com men också hos vissa andra utvalda nätbutiker.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!