Eton installerar sin e-handel hos sina återförsäljare

"Begränsningar i form av utrymmes- eller lagermöjligheter blir ett minne blott".

Den anrika skjorttillverkaren Eton meddelar nu att man satsar på "Endless Aisle" hos sina återförsäljare. Det hela ska vara en del av Etons digitala utveckling och tanken är förstås att kunna exponera hela sitt utbud trots att man kanske har en mindre yta i butikerna.

Med den digitala och webbaserade endless aisle-lösningen får Etons kunder tillgång till hela sortimentet i företagets partnerbutiker. Begränsningar i form av utrymmes- eller lagermöjligheter blir ett minne blott, säger Elin Berglund, pressansvarig för företagets digitala verksamhet, till Ehandel.

Annons

"Har redan introducerats med framgång"

Lösningen, som består av digitala skärmar kopplade till e-handeln, pilottestades under förra året i Etons egna butiker. Nu ska tekniken dock vara redo för en större utrullning.

Den är nu färdigutvecklad och klar att användas ute hos återförsäljarna, som får möjlighet att integrera butikssortimentet med onlinesortimentet. De kan ge sina kunder en shoppingupplevelse som sträcker sig bortom den fysiska butiksupplevelsen. Konceptet har redan introducerats med framgång hos ett mindre antal återförsäljare och nästa steg blir en bredare lansering av lösningen, säger Elin Berglund.

Beställningarna kan göras antingen till butiken eller direkt hem till kunden.

LÄS ÄVEN: Eton lanserar på Galeries Lafayette: ”Stärker vår digitala närvaro”

Annons