EVENT: B2B Online Oslo – 29 januari

B2B Online Oslo arrangeras av Ehandel

Tid: 2020-01-29, 08:30
Plats: Virke, Henrik Ibsensgate 90, (Solli Plass) Oslo
Pris: Standardbiljett SEK 2995 exkl. moms och Leverantörsbiljett SEK 7995 exkl. moms.

B2B Online är eventet som helt och hållet fokuserar på en bransch som tydligt ligger efter i digitaliseringen. 2018 saknade över hälften av B2B-företagen en digital försäljningskanal, 26% säljer digitalt och 21% funderar på att börja. Därför ser vi B2B Online som ett självklart val för den som vill vara med att påverka, få insikter och kunskap om just B2B-försäljning online.

BOKA DIN BILJETT IDAG!

 

 

B2B Online Oslo - agenda:

08.30 - 09.00       Registrering, kaffe och wienerbröd

09.00 - 11.30         Välkommen och info om dagen

Johanna Allhorn, Chefredaktör Ehandel och Gerhard Anthun, chef för Virke e-Handel

 

Hur ser de ekonomiska utsikterna ut nu - i början av ett nytt decennium?

Lars Haartveit, chef och chefekonom på Virke. Om bunnen er passert og hvilke økonomiske drivere som vil påvirke B2B-markedet de kommende år.

 

Amazon Business är den tillväxtraket som ingen har hört talas om!

Bård Viktor Larvoll, CMO, Yggdrasil Data Platform
Samtidigt som alla har fokuserat på Amazons imponerande och aggressiva tillväxt inom detaljhandeln, har Amazon själv tagit stora marknadsandelar på en marknad som är mogen för störningar - företagsmarknaden. På en marknad som är 3 gånger storleken på detaljhandelsmarknaden har Amazon Business varit fritt sedan starten 2015 och har idag över hälften av Fortune 100-företag i USA som kunder.

 

Kommer säljaren fortfarande att spela en viktig roll i framtiden?

Nils Høgevold från Högskolan Kristiania presenterar resultaten från en större norsk undersökning om säljarens betydelse. Har de den kunskap som krävs? Kommer ökad användning av försäljningsteknik att ge bättre försäljningsresultat? Vilka faktorer bör du som ledare fokusera på?

 

11.30 - 12.15          Lunch och mingel


12.15 - 15.15           Presentationer

Innehållet är inte lika viktigt för B2B som B2C - det är faktiskt ännu viktigare!

Christer Pettersson, Head of E-Commerce och Commercial Digitalization, Hultafors Group
Christer har mer än femton års erfarenhet av innehållsmarknadsföring, digital marknadsföring och e-handel från företag som IDG, Eniro, Apollo Travel Group och Arvato. Han är nu chef för e-handel och kommersiell digitalisering i Hultafors Group och erbjuder ledande varumärken som Snickers Workwear, Hultafors och Wibe Ladders för professionella användare.

Vad kan vi förvänta oss av handeln med elektroniska byggmaterial 2020?

Magnus Bakken, chef för e-Business på Optimera.Optimera har tittat på kristallkulan och förutspår ytterligare positiv utveckling för B2B-försäljning i "MinOptimera".

 

Hur lyckas man med B2B e-handel?

Finn Magnus Torall, ordförande och grundare av Milrab.no.
Nätbutiken Milrab.no kan uppvisa en årlig tillväxt på cirka 50 procent och en försäljning på mer än 150 miljoner år 2019. Företaget arbetade mot både B2B-segmentet och B2B och offentliga byråer.

Kundupplevelse för äkta lojalitet - Vad kan B2B lära från B2C världen?

Ale​xander van Riesen, Head of Innovation and Senior Commerce Advisor, Avensia

Att byta en leverantör har aldrig varit enklare än idag! Djupa, varma och genuina kundrelationer är i dagens affärsvärld är inte längre en konkurrensfråga. Det handlar om ren överlevnad för att vara relevant på morgondagens affärsmarknad.

Vi ger dig våra perspektiv, reflektioner, lärdomar kring drivkrafterna bakom detta och vad som krävs för att lyckas bli ett mer kundcentriskt företag.

 

Hur kan man etablera B2B-försäljning genom försäljning till konsumenten?

Ørnulf Kiær, CTO, Elektroimportøren
Hur man som utmanare revolutionerar, genererar och etablerar B2B-försäljning i en konservativ bransch på en stängd marknad som genererar intäkter på 30 miljarder norska per år.
Elimportören revolutionerar grossistverksamheten genom att göra hela konsumentupplevelsen av att köpa elektriskt material, värme och belysning genom elektriska tjänster problemfritt och riskfritt.

 

15.15 - 16.00         Sammanfattningar och input från deltagarna

På B2B Online har deltagarna möjlighet att ställa frågor till talarna efter varje presentation. Vid seminariet kommer det också att vara möjligt att presentera synpunkter, input, idéer och förslag till ämnen och ämnen som ska belysas vid senare B2B Online-seminarier.

 

Talare - B2B Online Oslo 2020

 

Gerhard Anthun

Gerhard är chef för Virke e-Handel som också driver certifieringssystemet Trygg e-Handel och är Norges medlem i Ecommerce Europe - intresseorganisationen för e-handel i EU och EES.

 

Johanna Allhorn

Johanna Allhorn är chefredaktör på branschtidningen och mötesplatsen Ehandel, som omfattar totalt fyra sajter spridda över de nordiska länderna. Tillsammans når Ehandel.com, Ehandel.se, Ehandel.fi och Ehandel.dk över 200 000 e-handelsintresserade besökare varje månad.

 

 

Lars Eivind Haartveit

Lars är chefekonom på Virke med bakgrund från Finansdepartementet, DNB och Nordea. Han arbetar bland annat med affärsanalys, makroekonomi mer generellt och framtida pensionsregler.

 

Bård Larvoll

Bård har arbetat som strategisk chef för företag inom IT, fordon, kemikalier och arbetsutrustning under de senaste 15 åren, samt föreläst på masternivå i strategisk planering vid Edinburgh Business School.
År 2018 publicerade han i samarbete med Virke, Opinion och partners den första B2B-e-handelsrapporten för Norge. Bård leder för närvarande B2B-företaget till Yggdrasil, ett företag som specialiserat sig på att tillhandahålla totala lösningar på företagsmarknaden.

 

Nils M. Høgevold 

Nils är programchef för kandidatexamen i marknadsföring och försäljning samt lektor vid marknadsavdelningen. Förutom forskning, utveckling och undervisning vid Kristiania University College, har han många års affärserfarenhet från olika positioner inom försäljning och marknadsföring. Som konsult arbetar han med kompetensöverföring och utbildning i försäljning och försäljningsledning.

 

Christer Pettersson 

Christer Pettersson har mer än femton års erfarenhet av Content Marketing, digital marknadsföring och e-handel från företag som IDG, Eniro, Apollo Travel Group och Arvato. Han arbetar nu som chef för e-handel och kommersiell digitalisering i Hultafors-gruppen.

Christer är en värderad föreläsare och har skrivit nio böcker, senast ”Gräv guld i dina egna kanaler” (2017) om Content Marketing och SEO, och ljudboken ”SEO för alla - och snabbkurs i sökmotoroptimering för dig som vill ranka högt på Google "(2019), som går igenom grunderna för sökmotoroptimering på under en timme.

 

Magnus Bakken

Magnus arbetar som ledare för e-Business-teamet i Optimera och ansvarar för all digital försäljning som går igenom monter.no och i Pro-lösningen MinOptimera.

Han började på Optimera för drygt ett år sedan och innan dess arbetade han i 12 år med digitalisering och affärsutveckling på Telenor, och som marknadschef på IT-företaget Bluestone.

 

Finn Magnus Torall - Hur man lyckas med B2B-e-handel

Ordförande och grundare av Milrab.no. Onlinebutiken växer 50% årligen och har en omsättning på över 150 miljoner år 2019. Kundlistan innehåller både B2C, B2B och offentliga byråer.

 

Ale​xander van Riesen

Head of Innovation and Senior Commerce Advisor, Avensia

Alexander van Riesen har arbetat de senaste +20 åren, sedan de tidiga dagarna av kommersialiseringen av Internet redan 1995, med att framgångsrikt hjälpa företag och organisationer, från nystartade företag till multinationella företag, att förstå hur deras verksamhet påverkas av digitaliseringen. Och hur de kan navigera i det nya landskapet och ändra sina företag för att överleva. Han arbetar i skärningspunkten mellan affär och digitalt och har en förmåga att prata om komplexa saker på ett engagerande sätt som är lätt för lyssnaren att förstå.

 

Ørnulf Kiær

Ørnulf Kiær har sedan 1998 varit ansvarig för alla digitala försäljningsområden inom Elektroimportøren. Från att vara ett postorderföretag på konsumentmarknaden har Elektroimportøren utvecklats till en betydande grossist med en omsättning på nära en miljard kronor, varav nästan hälften är B2B-försäljning. Elektroimportøren revolutionerade branschen genom att vara en pionjär inom B2B-försäljning online redan 1998 och onlineförsäljningen uppgår nu till över 200 miljoner dollar.

 

 

Stort tack till vår medarrangör som gör B2B Online möjligt!

Stort tack till vår partner som gör B2B Online möjligt!

 

 

Stort tack till vår sponsor som gör B2B Online möjligt!

 

Har du frågor om våra event? Kontakta Sahra Thurdin, Head of Events på Ehandel sahra@ehandel.se +46708140110