Facebooks e-handelsboss till NXT: Hur man bygger framtidens handel

"Passar in perfekt i årets tema".

NXT Stockholm närmar sig med stormsteg. Den 24 september är det dags för vår digitala e-handelskonferens och vi har precis bokat Facebooks Head of E-commerce i Sverige, Johnas Liljegren.

Det känns otroligt kul att kunna meddela detta tillskott till vår digitala konferens. Johnas Liljegren passar in perfekt in i vårt tema för året “The Future of Commerce” där han har djupa insikter om hur konsumenterna beter sig på nätet, säger Sahra Thurdin, eventchef på Ehandel.

Annons

Johnas Liljegren jobbar med svenska e-handlare för att hjälpa dem att nå ut, både inom Sverige men också globalt, i det sociala nätverkets olika kanaler. Han har jobbat med digital marknadsföring i 15 år, varav 8 spenderats hos Facebook. På NXT ska han tala om att bygga framtidens handel.

"En härlig mix av talare"

Johnas Liljegren följer vår tidigare avslöjade talare Zalando-chefen Kenneth Melchior som har hand om norra Europa hos modejätten. Kenneth Melchior kommer att berätta om hur de som mångmiljardbolag tar tag i hållbarhetsutmaningarna och hur det enda rätta är en helt klimatneutral e-handel.

Det är en härlig mix av talare i år och vi har fler spännande talare som kommer att släppas inom kort. Med tanke på vårt initiativ Hållbar E-handel så ser jag själv mycket fram emot Kenneth Melchiors tal, även om det förstås också är mycket spännande att få Facebooks insidervy av e-handeln, säger Sahra Thurdin.

Vi kommer även att få träffa Googles retailchef Emma Hallerstedt som ska bjuda på spännande insikter under NXT. Mer information om det avslöjas inom kort. Information om konferensen finner ni på Whatsnxt.io.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!