Influencern ville fokusera på exklusivare varumärken, då dalade omsättningen.
Influencern, entreprenören och Elle-profilen Sofi Fahrman Engelbert har varit med sedan bloggarnas storhetstid. Profilen har flera företag och nyligen släpptes siffror från profilens influencerverksamhet, bolaget Sofi Influencer.
Färska siffror, för räkenskapsåret 2022/2023, visar att omsättningen sjönk med nästan 25 procent jämfört med föregående år. Det rapporterar Breakit. Den minskade omsättningen ska enligt profilen bero på färre samarbeten. Enligt en kommentar i bokslutet har influencern medvetet valt att dra ner på antalet samarbeten för att istället fokusera på mer exklusiva varumärken.
Omsättningen för det senaste räkenskapsåret landade på 1,6 miljoner kronor. Beslutet verkar ha påverkar även rörelseresultatet som landade på omkring 240 000 kronor jämfört med 900 000 kronor föregående år.
Bolaget har ett brutet räkenskapsår som avslutades i september.