Närmar sig tre miljoner.
Moa Mattsson är en svensk influencer, som driver en framgångsrik kanal på Instagram med över 166 000 följare. Fram till 2020 drev hon även en mode- och livsstilsblogg, som varit en del av hennes verksamhet sedan 2016.
För ett år sedan kunde vi rapportera att Moa Mattssons influencerkarriär gick som tåget. Omsättningen i hennes bolag hade ökat med 60 procent och resultatet med hela 200 procent, under 2020. Men när vi idag kikar på årsredovisningen för 2021, är siffrorna fortsatt svarta men tillväxten är inte där.
LÄS ÄVEN: Moa Mattsson ökar med 200 procent – gör vinst på 2,2 miljoner
Intäkterna ligger på nästan samma nivå som året innan, med ett minimalt tapp på 0,1 procent. Omsättningen landade på cirka 2,98 miljoner kronor. Rörelseresultatet har samtidigt backat med nära 10 procent och uppgick till 2 miljoner kronor.
Vad anledningen är, till årets utfall, har man inte förklarat i rapporten.
Ser vi över Moas kanal kan vi se att hon genomfört flertalet reklamsamarbeten med bland annat Na-kd, Gina Tricot, Garnier Nordics och Celsius Sverige under förra året. Och även i år, under 2022, har hon fortsatt med uppdrag inom influencer marketing.
Influens.se söker Moa Mattsson för en kommentar.