Feministiskt klädmärke gör comeback efter konkursen

“En otroligt stor potential”.

Den 7 november så gick det uttalat feministiska klädmärket Aéryne i konkurs. Nu står det klart att varumärket, som grundades 2015, kommer att få leva vidare.

LÄS ÄVEN: Feministiska klädmärket i konkurs

Annons

Den globala marknadsplatsen för exklusivt mode, Seezona, tar nämligen över klädmärket.

Det finns många synergier mellan Seezona och Aéryne, vilket vi ser fram emot att vidareutveckla under ny regi, säger Anna-Carina Helander, grundare och vd till Seezona, i ett pressmeddelande.

Seezona ska sälja över 100 varumärken från 25 länder via dropshipping och Aéryne blir nu en del av dessa. Aérynes egen e-handel ska dock också finnas kvar i samband med att Seezona blir exklusiv återförsäljare av varumärket.

Vi tror på Aérynes made-to-order modell, som många av våra andra varumärken också jobbar enligt. Med Seezonas styrka inom tech och digital marknadsföring ser vi en otroligt stor potential i vidareutvecklingen av Aéryne, säger Anna-Carina Helander.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!