Drivna av en önskan att erbjuda sina egna hundar, Frank och Maggie, ett bättre alternativ, beslutade de sig för att skapa det själva.
Vi såg en enorm lucka på marknaden – hundar förtjänar mat av samma kvalitet som vi själva äter. Vi ville skapa något naturligt och näringsrikt, med rena råvaror och hög smakupplevelse. Resultatet blev Frank & Maggie’s, säger Julia Hänström, medgrundare.
Företaget, som är helt självfinansierat av grundarna, använder endast råvaror av livsmedelskvalitet. Detta inkluderar svenskt kött, ASC- och MSC-märkt nordisk fisk samt en stor andel svenska frukter och grönsaker. Frank & Maggie's är också den andra hundfodertillverkaren i Sverige som erhållit märkningen "Från Sverige".

Produktionen sker i företagets eget storkök i Saltsjö-Boo, vilket ger full kontroll över hela tillverkningsprocessen. Maten tillagas och fryses sedan omedelbart ner för att bevara näringsämnen och färskhet.
Affärsmodellen bygger på en prenumerationstjänst, liknande populära matkassetjänster för människor, men anpassad för hundar. Kunderna får maten levererad hem i återvinningsbara portionsförpackningar en till två gånger per månad. Konceptet beskrivs som det första i sitt slag i Skandinavien, inspirerat av en växande trend i USA.
Frank & Maggie’s lanserades officiellt den 30 mars och produkterna finns tillgängliga via deras prenumerationstjänst online.