Fler spaningar från världens största E-handelskonferens

Förra veckan gick e-handelskonferensen IRCE 2013 av stapeln i Chicago. Patrik Müller ifrån DIBS rapporterar därifrån och till sin hjälp har han Arne på Posten och Sebastian Heimfors ifrån Blocket. Två nya videospaningar ligger nu uppe där konferensen avrundas.

I slutet på förra veckan skrev vi om två inledande spaningar ifrån världens största e-handelskonferens IRCE 2013 (Internet Retailer Conference & Exhibition). Nu har Patrik Müller publicerat ytterligare två spaningar där han tillsammans med Arne och Sebastian rundar av konferensen, vars sista dag var den 8 juni.

Den tredje spaningen bjuder på intressant statistik ifrån analysföretaget comScores framförande. Vi får bland annat veta hur det går för renodlade e-handlare i landet där multikanal verkar ha fått ordentligt fotfäste. Det bjuds också på Chicagos korvar och hur man lockar till sig tusentals "soccer moms".

Annons
Annons

I nedanstående slutspaning diskuterar Patrik, Arne och Sebastian vad de har tagit med sig ifrån konferensen. Det handlar mycket om mobilt och multikanal. Patrik har dock fått smak för content och kundlojalitet, hur man snärjer framtidens kunder med bra innehåll. Sebastian är inte oväntat mest förtjust i diskussionerna kring olika marknadsplatser och att som e-handlare finnas där kunderna finns. Den övergripande bilden av konferensen verkar dock vara att det är dags för svenska e-handlare att bli mer mobila.

Vill du ställa frågor kring IRCE 2013 kan du alltid testa att twittra till Patrik Müller, Arne Andersson eller Sebastian Heimfors.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!