Foodora lanserar kollektion – vill klä kunderna i semlor

"Ett sätt för oss att uttrycka vår passion för mat".

Är det något som kända mataktörer lyckats med de senaste åren så är det att sälja, kläder. Kläder? Ja, Både Eldorado och Lidls egna kollektioner har gått åt som smör i solsken, vilket fick Foodora att också ge sig in i leken, först med en kollektion för de kvinnliga cykelbuden.

Den här gången vill man dock klä konsumenterna. Och man hoppas kunna locka till köp genom att hylla ett väldigt aktuellt och populärt bakverk, semlan.

Annons

Vi är entusiastiska över att presentera vår andra kollektion, denna gång med fokus på att fira semmeldagen. Att skapa kläder är ett sätt för oss att uttrycka vår passion för mat och kreativitet. Vi ser fram emot att erbjuda våra kunder en unik kollektion som kompletterar vår foodora market-upplevelse, säger Sofia Gunnmo, q-handelschef på Foodora, i en kommentar.

Den kommer att innehålla olika typer av plagg, som kepsar och strumpor, och säljas från Foodoras egna dagligvarubutiker mellan den 29 januari och 18 februari i begränsad upplaga.

Annons