Foodoras drag – blir Facebooks partner i Sverige

"Ett sätt att stärka det lokala näringslivet".

Foodora fortsätter att avancera och blir nu Facebooks partner i Sverige. Ett samarbete som innebär att Foodora-anslutna restauranger kan erbjuda kunderna att beställa mat på Instagram. Via knappen "beställ mat" på restaurangens Instagram-profil skickas kunderna direkt till Foodoras tjänst, där de kan beställa hemkörning eller upphämtning.

Detta är ännu ett sätt att stärka det lokala näringslivet, som är Sveriges motor. Att innovativa bolag väljer oss som partner ser jag som ett kvitto på att vi driver en bra och uppskattad verksamhet. Vi är nordens största marknadsplats för hemleverans som attraherar nydanande samarbetspartners säger Hans Skruvfors, vd på Foodora Sverige, i ett pressmeddelande.

Annons

"Företag kämpar hårt"

Samarbetet är igång och redan idag kan restaurangerna integrera Instagram i sitt serviceerbjudande.

Vi vet att företag kämpar hårt under dessa utmanande tider och vi tittar konstant på lösningar som gör det möjligt för konsumenter och företag att interagera med varandra via våra plattformar, särskilt då fysiska interaktioner inte är att rekommendera. I maj presenterade Facebook en möjlighet för människor att beställa mat direkt via restaurangers konton på Instagram, och vi är glada att Foodora är nu en partner som gör det möjligt för människor att på ett säkert och enkelt sätt handla från restauranger i hela Norden, säger Sam Rihani, Facebook Sverige.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!