ANNONS

Foodoras nya satsning - ska förhandla åt företag

Johan Nordström, Head of Business Development på Foodora

"Vill hjälpa restaurangerna".

ANNONS

Foodora breddade under 2020 sin plattform från restauranger till butiker. Nu vill man locka ännu fler aktörer att ansluta sig genom att förhandla avtal åt sina anslutna partners, som idag är över 5000 butiker och restauranger.

Här ska företagen kunna få erbjudanden om bättre priser på bland annat leasing av leveransfordon, företagslån och billigare råvaror inom mat och dryck.

Vi öppnar nu Foodora förmånsportal eftersom vi förutom nya beställningar och nya kunder även vill hjälpa restaurangerna att driva ett effektivt och lönsamt bolag. Att som restaurang kunna ta del av våra förhandlade priser om råvaror eller en bra leveransbil till ett bra pris, kan påverka företaget i stort, säger Johan Nordström, Head of Business Development på Foodora.

Logistikbolaget rullade aggressivt ut nya satsningar på löpande band under 2020, men förlorade nyligen sin vd till koncernen. Det är dock tydligt att man fortsatt trycker gasen i botten för att expandera ytterligare.

Foodoras ambition är att verka för samhället, samtidigt som vi växer så ska vi stärka näringslivet och därmed göra Sverige starkare. All utveckling och innovationsarbete som sker hos oss ska syfta till det, avslutar Johan Nordström.

Nils Lund
nils@ehandel.se