Allt fler kunder förlitar sig på omdömen – så fångar du upp dem

“Man ska inte vara rädd för negativa reaktioner”.

Kundomdömen, recensioner, kalla dem vad du vill. Men de är en ständigt återkommande het potatis i handeln. I fredags släppte Konsumentverket, tillsammans med andra konsumentmyndigheter i EU, en rapport som visar att över hälften av alla kundomdömen kan strida mot EU-rätten, då många är otydliga.

LÄS ÄVEN: Kunderna gör mer research än någonsin: ”Ska inte vara rädd”

Det kan vara ett stort bekymmer, då många konsumenter gör sin research inför köp. Det visar i alla fall recensionsbolaget Smartsons studie. Där har 7 783 nordiska konsumenter delat med sig av åsikter kring rekommendationer och recensionsmönster.

Nästan där!

Bli medlem eller logga in för att komma vidare.

Ehandel Plus är kostnadsfritt och ger dig som medlem exklusivt innehåll och rabatter på utbildningar, tjänster och event.

Logga in:

Bli medlem (Kostnadsfritt!)

Nils Lund
Nils Lund
Reporter

2 reaktioner på ”Allt fler kunder förlitar sig på omdömen – så fångar du upp dem”

  1. Pingback: Kunderna gör mer research än någonsin: "Ska inte vara rädd" - Ehandel.se

  2. Pingback: Konsumenter litar minst på influencers rekommendationer: "Mixen är viktig" - Influens.se

Lämna en kommentar