Search
Close this search box.
ANNONS

Från bambu till guld - trio satsar på lyx i munnen

Noel Abdayem, medgrundare
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

"Finns inga starka konkurrenter".

ANNONS

Entreprenören Noel Abdayem, känd för att sälja bambutandborstar via företaget The Humble Co, har nu ett nytt projekt på gång. Han har slagit sig samman med Joakim Grip, tidigare vice vd för Ideal of Sweden, och Alexander Ruckemann, tidigare operativ chef för Icaniwill.

Tillsammans ska de dra igång företaget och varumärket Aurezzi. Vad ska de sälja undrar du kanske? Guldtandborstar förstås. Mer specifikt så ska företaget satsa på lyxig munvård.

Inom lyxsegmentet för munvård finns det för närvarande inga starka konkurrenter, utan det är eltandborsten som ligger närmast till hands. Vi har haft en global strategi från första dagen och har därför etablerat distribution, organisation och marknadsföring för att möjliggöra denna resa, säger Noel Abdayem, grundare och styrelseordförande för Aurezzi.

De första produkterna kommer att inkludera en tandborste som är guldpläterad. Försäljningen kommer givetvis att ske på nätet, och man kan redan smygkika på e-handeln här, men det kommer även finnas återförsäljare vad vi kan se.

Med sig på resan ska man även ha “en internationell superstjärna”, som ska agera ambassadör. Vem det är avslöjas dock inte. Den officiella lanseringen av varumärket ska se i höst

Lyxsegmentet växer starkt, i såväl låg- som högkonjunktur, vilket exempelvis förklarar LVMHs framgångar de senaste åren. Vi vänder oss direkt mot en global marknad med fokus på välbärgade kunder i USA, Västeuropa, samt utvalda länder i Mellanöstern och västra Asien, säger Joakim Grip, vd för Aurezzi.

Dela artikeln: