Från hår till lyxvillor – nu lanserar Rapunzel-grundaren ny e-handel

"En spännande satsning".

Efter succén med löshårsföretaget Rapunzel satsar Ida Backlund i dag på lyxvillor i spanska Marbella med villakonceptet Japandi Home. En bolagskoncern som bland annat jobbar med nyproduktioner och uthyrning samt med att förvärva och renovera fastigheter som sedan säljs.

Nu ger hon sig åter in i e-handelssvängen med Japandi Collection.

Annons

Grundidén med satsningen kring vår e-handel är att du ska kunna hitta alla livsstilsprodukter som du hittar i våra verksamheter och fastighetsprojekt. Det är en spännande satsning, säger Ida Backlund i en kommentar.

Eget varumärke

Sortimentet i den nya e-handeln består av möbler och inredning men även kläder och accessoarer, samt spa-produkter. Både från det egna varumärket Japandi Collection och från utvalda återförsäljare.

Bakom e-handelssatsningen står COO Sara Bergmark och Evelina Boström, som tar konsultuppdraget som senior e-commerce manager och brand developer för Japandi.

Det är ett spännande uppdrag att tillsammans med Sara skapa och utveckla Japandis nya e-handel, digitala plattformar och sortiment. Vi kommer även erbjuda inredningstjänster som går i linje med det våra kunder efterfrågar, säger Evelina Boström.

 

Annons