Search
Close this search box.
ANNONS

Fyra experter om SEO för E-handel

Fyra experter om SEO för E-handel
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

ANNONS

Christian Rudolf som för ungefär en månad sedan släppte en video med SEO-tips till oss e-handlare kommer nu med ytterligare tips. Denna gång har han tagit hjälp av fyra SEO-experter och frågat ut dessa kring sökmotoroptimering och e-handel. Dessa experter levererar en hel del att tänka på inom SEO och det är kanske inte alltid vad man förväntar sig. Här är några exempel:

"Skriv inte ”SEO texter”, skriv världens bästa produktbeskrivningar som är informativa och ger era besökare anledning att bli kunder."
-Stefan Svensson, Online Strateg CNCP

"Investera i design, attraktivt innehåll och förhöjd användarupplevelse som får besökaren att stanna längre på webbplatsen. Hjälp besökaren med val och navigation – använd call-to-action element."
-Per Eriksson, SEO-ansvarig MediaAnalys

"Använd din adwordkampanj för att hitta vilka ord som är transactional och informational, dvs vilka som initialt leder till köp och vilka som bara speglar sökarens behov av information. På längre sikt tycker jag även att e-handlare bör jobba med de orden där syftet är information och därmed påverka köpbeslutet. "
-Magnus Foss, SEO-konsult

"Sikta högt. Ibland brukar råden vara att man skall sikta in sig på de lättare orden först, för att sedan gå mot de tyngre mer attraktiva. En felaktig strategi enligt mitt sätt att se på det, eller för att nyansera det lite mer. De viktigaste begreppen bör ligga med i hela tänket när det gäller optimering. Att det kan ta tid att nå upp på dem är en sak men finns de inte med i helheten vid optimeringen så lär man aldrig lyckas med dem."
-Urban Grotherus, Forummaster SEO-forum

Detta var bara ett axplock ur en lång lista av SEO-tips riktade till oss e-handlare. Vill ni veta mer om vad dessa SEO-experter har att säga bör ni alltså ta er till Christian Rudolfs blogginlägg.

 

Bild: Christian Rudolf

Dela artikeln: