ANNONS

Fyra finalister utsedda till årets final av Tillväxtjakten

Fyra finalister utsedda till årets final av Tillväxtjakten

Klarna har nu utsett finalisterna till Tillväxtjakten 2013, och det verkar som om det var en tuff utmaning i år. Till årets final som hålls under Nordic eCommerce Summit har man kallat fyra bidrag som har chansen att ta hem titeln och prissumman på 100 000 kronor.

ANNONS

Klarnas företagstävling Tillväxtjakten som numera flyttat in hos Nordic eCommerce Summit (NES), har fått sina finalister. Planen var att precis som tidigare år utse tre finalister, men tydligen var det jämnt skägg bland årets inskickade bidrag.

– I år fick vi så många bra idéer att vi kände oss tvungna att bryta en tradition och kalla fyra deltagare till finalen i Tillväxtjakten 2013, säger Fredrik Lennström på Klarna.

I år består priset av en prispott på 100 000 kronor till att utveckla idén, utbildning i regi av Nordic eCommerce Knowledge till ett värde av ca 45 000 kronor och mentorskap av flera experter inom e-handel. Mentorer 2013 är jurymedlemmen Pär-Jörgen Pärson från Northzone och Fredrik Lennström från Klarna.

Second hand, transporter och emballage

De fyra finalisterna Osom, Sendus, Boxcom och Plick kommer att få presentera sina idéer för juryn under Nordic Ecommerce Summit där också vinnaren kommer att presenteras på stora scenen. Nedan följer finalisterna utan rangordning med en kort presentation från Klarna:

Osom - "Instagram meets Craigslist", en köp- och säljapp för snygga saker. Social shopping, right in your pocket.

Sendus - En innovativ webbaserad marknadsplats för transporter som låter privatpersoner som behöver transportera någonting matchas med transportörer som ska åt samma håll.

Boxcom – Gör det enkelt och kostnadseffektivt att utnyttja postemballaget för kommunikation genom att utveckla lådan till en egenägd och snygg kommunikationskanal.

Plick - Tar second-handrörelsen till mobiltelefonen och ger marknaden ett nytt och enkelt verktyg för att köpa och sälja vintage- och second-handkläder, med #taggar, “gilla” och geotaggning.

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se