Fyra viktiga fördelar ditt företag uppnår med outsourcing

Outsourcing kommer med en hel del fördelar för ditt företag. Här listar vi några av de främsta skälen till varför outsourcing kan gynna just din verksamhet!

Oavsett om du har en startup, ett mindre eller medelstort företag som befinner sig i en tillväxtfas, eller om du redan är en större aktör på marknaden – outsourcing av kundtjänst kommer med flera fördelar som kan gynna ditt bolag.

Här är fyra anledningar till varför outsourcing av kundtjänst är lönsamt för dig som driver e-handel:

  1. Outsourcing låter dig fokusera på kärnverksamheten

När du outsourcar en eller flera av ditt företags processer tillåts du lägga din fokus på kärnverksamheten. Genom att låta ett kvalificerat outsourcingbolag sköta din kundtjänst, marknadsföring eller social media content, kan du lägga din tid och energi på exempelvis produkt- och affärsutveckling.

  1. Du kan spara stora pengar på outsourcing

Outsourcing av kundtjänst är väldigt kostnadseffektivt samtidigt som kvaliteten är hög. Etablerade outsourcingbolag som OnlineFactory garanterar ett fast timpris som är samma oavsett om du vill ha kundtjänst på vardagar, helger eller högtider. Det tillkommer inga startavgifter eller extra avgifter i form av OB-tillägg eller liknande. 

Detta innebär att du kan täcka upp din kundtjänst under dygnets alla timmar om det behövs. Detta har stor betydelse, särskilt vid perioder av hög försäljning så som Black Friday och under julhandeln. 

  1. Sälj på flera marknader – täck upp med språkresurser för samtliga

Säljer du även utanför Sverige? Du som säljer i Norden kan genom outsourcing få kostnadseffektiv kundtjänst på danska, norska och finska. Kanske säljer du i Europa eller USA? Kundtjänst på bland annat engelska, tyska, franska och holländska stärker ditt varumärke på respektive marknad och låter dig stå ett steg över konkurrenter. OnlineFactory har idag kundtjänst på 15 olika språk och hjälper företag med sin kundservice över hela Europa, USA och Asien.

  1. Outsourcing låter dig skala upp verksamheten snabbt och enkelt

Under säsongstoppar kan det vara svårt att snabbt skjuta till extra resurser, och att förlita sig på traditionella bemanningsföretag kan vara både dyrt och oberäkneligt. Med ett kvalificerat outsourcingbolag får du en lösning som är kostnadseffektiv och enkel att implementera. Du får snabbt kvalificerad personal på plats som jobbar dedikerat för dig.

  1. Bonus: Nå fler kunder med influencer marketing

OnlineFactory tillhandahåller inte bara tjänster inom outsourcing av kundtjänst. Med över 5 års erfarenhet av influencer marketing erbjuds e-handlare en välbeprövad och kraftfull metod för att nå ut till nya kunder. 

Kontakta OnlineFactory för mer information om att outsourca kundtjänst och influencer marketing. Välkommen att höra av dig till info@onlinefactory.se eller besök www.onlinefactory.se/